2014年4月26日 星期六

番外篇: 關於護照有限期半年的迷思 (2016.01更新)

(本故事為個人親身經驗, 言論不能代表旅遊界及航空公司. 如果任何疑問, 請與航空公司,領事館, 入境處查詢)

事緣在出發前的一個星期六, 我突然驚覺我的特區護照有效期不足半年.
事出突然, 我登時手足無措.  記得有朋友護照有效期不足一個月也可以到泰國旅行, 其實是應該ok的吧...我心想.
馬上whatsapp 和到facebook 向朋友請教, 再馬上打電話到入境處查詢.  主任說, "香港這邊不會理會你護照有限期的呀. 你還有一天到期也可以離境.   你應該向日本領事館查詢."

打去日本領事館查詢, 星期六休息.......

facebook 的朋友已經很快有回應, 全部回答都是"申請快證!!!"
於是又打去入境處.  另一位主任問: "你什麼原因要申請快證呢?  旅遊??  N 年前已經不接受旅行為申請快證理由啦"

(2016.01 更新:  有一位朋友真的試過申請到快證.  原因是因為有白事)

主任真的是說"N年前"的.
事到如今, 也沒有什麼可以做.  唯有慢慢吃個早餐吧.  忽然醒起, 為什麼我不上全能的亙聯網呢???!!!!
一輸入"日本旅行護照有效期" 已經有成千上萬的相關資料.

原來日本是沒有此限制的.  那, 到底是誰規定"旅行時護照有限期是半年"的呢?  應該是旅行社方便做事吧?  因為聽聞某些國家的確是需要半年有限期的.

我回答Facebook 上朋友的回應.  "日本是可以入境"
另一個朋友立即回覆:  "航空公司有權不讓你上機!!"

shit..........嚇得我馬上又去港龍查詢.....一上港龍網頁找到"護照簽證資訊"這一項, click 入去, 看到這一段:



那即是說, 航空公司不會拒絕我上機啦,  因為根本沒有半年有限期的規定.  我根據指示, 去了國際航空運輸旅遊中心網站 IATA 查詢.  
輸入目的地,護照資料, 及出發回程日期之後, 馬上便知道結果.  結果是:  沒有問題.
日本朋友也幫我上了日本yahoo 知識check , 只要回程日我的護照仍然有效便可以了.
呼~~ 終於可以抖一啖大氣. 
因為這一場虛驚, 我現在知道有國際航空運輸旅遊中心網站 IATA 這個有用的網頁.  大家有疑問可以上去check 一下, 免得白擔心一場.  

最後想說的是, 當你其實沒有肯定一件事的時候, 不要亂給建議,  又或者不要隨口說一些未經證實的資料, 真的會嚇親人的.........
不過呢,為求安心 還是乖乖地在半年前申請吧。



(2015.10 更新)

剛剛見到蘋果有這個報導, 放上來和大家分享:

拆解迷思: 出國護照要半年有效? 多國其實冇規定

咦, 點解你又用迷思嘅?  我讀者嗎?(笑)

118 則留言:

  1. 請問你當時的護照離限期有3個月嗎?

    回覆刪除
  2. 很實用的資訊,小弟從你的文章得到曙光! 謝謝你!
    Eric

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔好客氣!我上次真係騰雞到差啲喊!!所以希望將自己上次經歷同埋揾到嘅資料同大家分享

      刪除
    2. Woo.....謝謝你,
      好有用

      刪除
  3. 特區護照有效期不足六個月入唔入境到韓國?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你不如自己去上面我講的IATA網頁CHECK . 我未去過韓國喎

      刪除
  4. 多謝分享,我剛看到兒子passport 也嚇一跳。現在安心了!是否IATA查了後,顯示全打勾,就代表ok了?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我未見過唔得會係點喎....日本冇問題嘅,但其他地方我完全吾知道

      刪除
  5. 我上過IATA CHECK過ok, 但始終都有d擔心, 唔知而家規矩有冇變, 我今日要飛啦, 坐泰航

    回覆刪除
    回覆
    1. 希望你上到飛機玩得開心啲啦。我都係跟港龍個網頁上IATA, 但我真係唔知全世界嘅機場,航空公司,海關係咪有共識一齊follow

      刪除
  6. Jessica,
    Thank you for your sharing.
    Merry X'mas

    回覆刪除
  7. Jessica, thank you for your sharing.
    Appreciated.

    回覆刪除
  8. thank you kaka. merry Christmas to you also

    回覆刪除
  9. 我想問咁check in時港龍地勤有冇話你? 我情況同你一樣,宜家好淆
    日本領事館話冇問題,但好多人都話反而係航空公司會唔俾上機

    回覆刪除
    回覆
    1. 完全冇任何一個人問過一句說話。其實港龍個網頁都冇話佢地唔俾上機吖~~

      刪除
  10. 我也正想著這個迷思,

    好多年前考領隊牌的時間, 導師也是吩咐我們, 檢查客人的護照最少有六個月有效期才可出發的.

    回覆刪除
  11. 旅行社為左方便自己或者保障自己, 都可以理解嘅. 我媽N年前去泰國都因為PASSPORT 不夠半年都吾俾佢報名!!

    回覆刪除
  12. 多謝您嘅分享,我太太剛剛嚇到鼻哥窿都冇肉,好在見到您個分享,佢而家先瞓得著

    回覆刪除
  13. 我都嚇到鼻哥窿冇肉呀! 一番香港立即申請本新護照!

    回覆刪除
  14. very useful tips, saved my life. I am going to south korea next week with hksar passport having less than 6 months before expiry!

    回覆刪除
    回覆
    1. 韓國我冇經驗唔知呢...希望你成功上機玩得開心d!!

      刪除
  15. Cool. Very useful info!
    My fds fly to JP on coming 29th Apr. But I found my passport less than 6 months. Want to join them on 2nd May, but afraid of rejection of IM...becoz of passport. But after view on your Blog, I think I can go...! Thanks.

    回覆刪除
  16. 放心放心, 日本ok的. 記得一番香港馬上申請本新護照喇! have fun!

    回覆刪除
  17. I'll go to Seoul on May 29 and my hksar passport expiry date is on Dec 29 2015. Checked with IATA, it seems that is okay. But I'm still worried about it. Any other channel can I confirm further?

    回覆刪除
  18. 岩岩睇到國泰個網先知要6個月有效期,真係嚇死我。見到你po話無問題真係安心好多……
    打埋去國泰佢都話俾上機……訓得著啦。
    希望飛果日順順利利啦

    回覆刪除
  19. 我本passport得番5個幾月,check過IATA網頁就全部"Tick"
    希望順利入日本境

    回覆刪除
  20. 我和朋友都試過唔夠半年去日本! 去完番黎記住換新護照呀!!:-) have fun

    回覆刪除
  21. 剛剛發現兩位千金護照有效期不足半年,一會兒7點25搭香港航空飛沖繩,怎麼辦,急急

    回覆刪除
  22. 相信你而家已經在沖繩享受緊假期?

    回覆刪除
  23. 我後日出發去日本,因為唔夠6個月有效期做唔到online check-in.....打去問國泰唔同人有唔同答覆,一個話無問題,一個話要有日本領事館書面回覆......
    我都上過IATA check過無問題,希望可以順利上機啊!

    回覆刪除
  24. 咁神奇? 我上次港龍都可以Online check-in 呢. 日本方面肯定冇問題, 人地國家都可以俾入境啦, 點解國泰會咁架! 希望你上到機啦! 記著話俾我聽你上唔上到機喎

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實日本領事館email回覆都話佢地無護照6個月有效期規定。我當日去到國泰counter,地勤乜都無問就俾我check-in啦!真係嚇餐死!

      刪除
  25. WELCOME BACK! 無事歸來,HAHA 一定玩得好開心啦!

    回覆刪除
  26. 1月25號就同老婆同埋兩pair人去清邁, 30號返, 但今日先發現passport 5月30號到期
    睇完妳個blog, 去埋IATA check埋全部都係tick, 而家比較安心
    但係都驚緊到時香港個邊airline唔比我checkin就大鑊 T.T

    回覆刪除
    回覆
    1. 25號先出黎改唔改得切去換過新護照?趕到的話不如申請本新嘅唔洗咁擔心!N 年前我朋友護照得番好似兩星期坐泰國東方都上到機,希望你都好似佢咁好彩。仲有四個幾月應該都得卦?

      刪除
    2. Ray, 你最後可唔可以順利去到泰國, 又返到香港?

      刪除
    3. Ray 請問你最後上唔上到機呀?

      刪除
  27. 我想新年去曼谷慶祝生日,但依家先發現護照有效期由出發計得返4個月,都唔知博唔博好,好苦惱

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果夠時間不如換本新Passport啦, 咁樣擔心真係死好多細胞...雖然我上網睇好多人去泰國都搏到....

      刪除
  28. 好彩見到你個post!! 驚足一整個早上.依家終於安心下來. 打埋去國泰再問一下.佢都話跟據現有資料,是會比我們一家上機(去日本),實在如釋重負!!! 非常多謝你的分享.

    回覆刪除
    回覆
    1. 好高興我篇文章可以令你放下心頭大石!請繼續支持我其他文章!

      刪除
  29. 我護照24/10/2016到期,21/04/2016出發去日本應該冇事掛?!我而家有咩可以做?好驚~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 你足足有半年都仲咁驚? 我冇半年都入到境喎. 你乜都唔洗做, 去執行李啦

      刪除
  30. 我passport 離出發日期得返19日也ok嗎? 我到了你的link輸入資料 全部tick 應該可以吧? 好驚。。。

    回覆刪除
  31. Hi,我去完日本番黎喇果然冇事,thx Jessica!
    黎緊16/5/2016去曼谷,應該都ok 啩?!有冇朋友仔試過泰國ok?(本人護照24/10/2016到期)即5個幾月到期

    回覆刪除
  32. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  33. 謝西嘉你好,我護照2016年11月12日到期,但我5月19日去日本,好擔心唔夠半年航空公司唔比上機(HK Express),我應該點做好/點同佢解釋?

    回覆刪除
    回覆
    1. 事到如今你乜都做唔到. 我又唔想叫你呃入境處去攪快證囉.....

      刪除
    2. 剛剛Online Check in 到,希望當日地勤都無問題啦,Anyway thanks for your info~

      刪除
    3. ONLINE CHECK IN 到就OK喇. 你都有差不多半年喎. 玩得開心D, 番黎馬上換PASSPORT :-)

      刪除
  34. 就係on line check in 唔到,果朝去到櫃台個女職員話唔夠六個月唔得,我話有d國家唔得之嘛,佢話就係泰國唔得,我話唔會喎,我朋友上次試過得,跟住佢就叫另一個職員過黎,後者指住個芒叫佢睇埋下面仲有一句。我心諗嚇死人咩������(我而家身在Bangkok������)

    回覆刪除
    回覆
    1. HAHA, 真係俾佢嚇鬼死!!!! 下面果句其實係咩?

      刪除
  35. 我諗係泰國除外,哈
    因為例如台灣,新加坡一定唔得(以我所知)

    回覆刪除
  36. 岩岩先睇到我護照13日8月2016年到期但我6月13號就出發去泰國.....IATA check過就無問題,但依家仲有5日驚.....

    回覆刪除
    回覆
    1. 記得話俾我知上唔上到機!! 你坐邊間Airline?

      刪除
  37. 我上個月去曼谷都上到機(護照唔夠六個月),坐國泰

    回覆刪除
    回覆
    1. 網上有啲人話泰航唔得諸如此類,我非常好奇知道係唔係間間航空公司都得。
      如果有多啲人試過得再上黎話我知,等我集合多啲資料就好XD

      刪除
  38. 我昨晚才發現本法國護照剩兩個月期,因為一直以為下年年中才到期,但我7月19號要上機去香港四個星期,已來不及更新,法航話無事,只要在期限前回巴黎,但香港朋友話上到機後,香港應該無問題,但仍很擔心,

    回覆刪除
  39. 我7/8飛日本坐jetstsr,passport未夠個月有效期,到期29/9得個半月,好膽心唔俾check in,見你個post見到d 希望

    回覆刪除
  40. 我8月12日飛去日本褔岡,今早才發現特區護照
    11月尾到期(只有效3個月),又系打去問日本領土,對方死都話冇問題(只要我出入境的時候護照有效)就得,但我都仲系好擔心HK EXPRESS會吾比我上機,😑

    回覆刪除
    回覆
    1. 事實上日本方面真係冇此限制, 日本領事館咁樣答你係冇錯呀......以我所見, 日本似乎都係OK, 祝你好運

      刪除
  41. 我好想知hkexpress俾唔俾上機?因為我8月31去日本高松。passport到期日係2016年11月6日。年又要驚喇。但打過去hkexpress問。佢地話正常都係ok

    回覆刪除
    回覆
    1. 等你去完番黎話我知 XDDDD 日本方面肯定冇問題, HKEXPRESS 又答你冇問題, 仲有乜好驚?

      刪除
    2. 今日再打去hkexpress問。話無證明文件既話。就叫我打去日本領事館拎話無問題既果個人個姓名就得。好等佢地到checkin時可以打過去證實。但領事館接線員話唔俾。話唔係佢地問題所以唔會俾任何資料。話係航空公司問題。所以我而家都無任何證明。之後再唸。我上機個時間係07.55。領事館都未開。咁佢地都唔會打到去問。

      刪除
    3. 日本方面唔需要擔心啦 除咗我之外大把人都得!日本方面根本冇呢個半年冇效期規定。好多上面留言嘅朋友都證明係冇問題

      刪除
  42. Hi!你好,本人9月21-24日去曼谷4天旅遊,但大蝦到剛發現護照有效期限不足半年還差二十天,🈶️效期2017年3月2日我已經失眠二天了,不知道怎麼辦!如果香港咁好彩上到機,但去到泰國是否好嚴呢?有排擔心,謝謝比下意見我可以點做

    回覆刪除
  43. 朋友親身經歷: 護照限期剩下不足一個月, 坐泰國東方航空,完全冇問題。
    一個月唔夠都得喎!你冇問題啦!預祝你玩得開心!

    回覆刪除
  44. 唔該曬各位��好順利checkin;地勤人員剩係講左一句你護照差不多要換啦��

    回覆刪除
  45. 一身都鬆曬啦!! 玩得開心D, 番香港快D 去換PASSPORT

    回覆刪除
  46. 我護照仲有2個月到期,但10月7日就要去布吉,坐港龍,唔知會唔會唔俾上機呢?��有啲朋友話泰航就應該無問題,港龍就唔知��

    回覆刪除
  47. 太有用的資訊了,原本護照是換好的,怎知在取之前突然接到入境處電話,說照片不合規格。重新提交再開始記15個工作天,這樣一來,等不到新的護照了,而舊的那本還有不到6個月,發現了你的文章,救命稻草啊!

    回覆刪除
  48. 我護照二月七到期,但黎緊12月30號會坐express 去日本,睇完你呢篇,我check 左IATA 全部顯示ok, 打完express 佢又無話唔得,但只叫我到時去櫃台先可以確定
    應該可以係日本倒數掛

    回覆刪除

  49. 我9/1-14/1 一家三口去清邁,
    早兩日剛發現自己本護照有效日期至17/1/2017
    尋日我上Hkexpress 又成功Icheck in 到喎
    係米代表應該出發到?
    好緊張😭😭😭
    十萬火急😭😭😭😭

    回覆刪除
  50. 順利上機,地勤小姐凈係提我番黎要整 passport

    回覆刪除
  51. 報了旅行社去日本大阪才發覺不夠6個月,只差11天,很害怕的上網查資料,幸好看到你這個網頁,我打去問過香港航空,上了IATA查,全都可以,只是怕旅行社不給報名,因為只付了訂金,其實airline真的會不給你上機嗎?香港出境日本入境是不是真的沒有問題?

    回覆刪除
    回覆
    1. 日本方面一定俾你入境,航空公司都冇問題,但以我媽的經驗 旅行社唔接受佢報名。我媽又冇堅持,最後冇去到呀

      刪除
    2. 最後旅行社都比報,但就講明如果日本果邊可能唔比入境,咁都到時就要自己買機票回來

      刪除
    3. 咁你放心玩都得喇!!! 旅行社都係怕萬一有乜野事發生, 講定俾你聽先保障自己. 你仲有五個幾月一定冇問題

      刪除
  52. 我2月8號去東京
    岩岩先發現passport 4月3號到期,,,,,,
    依家又新年...最快要2月1號先可以去入境處搏下佢幫唔幫我整...好擔心

    樓上咁多人試過都ok係咪應該無事呢..我搭hk airline

    回覆刪除
    回覆
    1. 搏就應該搏唔到喇除非你作野LOL. 正如你所講, 之前咁多人都得, 一定冇事. 玩得開心D, 番黎再講我知上唔上到機!(我話一定得) 其實你地番黎再留言一定會俾到好多其他心煩人信心 XDDD 所以記得話我知呀

      刪除
  53. 咁我3月7上機,但PASSPORT ,6月1先到期,咁實無問題啦><

    回覆刪除
  54. 我本passport 7月頭到期,但我5月頭會去日本,應該無問題呱?

    回覆刪除
  55. 咁多報導都有講日本冇半年的限制, 唔洗驚啦

    回覆刪除
  56. 之前擔心左一輪,好彩睇到你blog分享,謝謝=)
    我呢幾日番左黎,passport得2個月搭x草airline去東京,上機入境都無問題!
    番黎時本身航空公司叫旅客自己先辦理自助登機,但我本passport未夠3個月,所以顯示叫我直接同地勤人員聯絡,排到去職員都無講d咩,照出機票俾我。所以今次來回都無問題喇!

    #不過唔想擔驚受怕,下次都唔好咁博,拎定新passport好d

    回覆刪除
  57. 多謝你番左黎香港仲上黎留言呀 :-) 我估好多心急/焦急/擔心嘅朋友見到你留言一定放心左好多! 不過呢, 雖然我當日知道日本冇半年要求之後都放心左好多, 但其實我直到上機之前都仲有1分擔心架 (如果十分係滿分), 哈哈!!!!

    #不過唔想擔驚受怕,下次都唔好咁博,拎定新passport好d


    回覆刪除
  58. 我下星期五就飛泰國啦 岩岩先發現護照差7日先夠半個月限期��我知好多人都成功去到泰國 但追左好多po都否見有人講香港航空��有冇人知香港航空比吾比人登機��因為問過佢地過要當日係機場櫃檯先確認到比吾比登機��宜家真係好不安 有冇人有經驗可以求救����

    回覆刪除
  59. 上面留言都有講HK EXPRESS 呀. 似乎都冇問題喎

    回覆刪除
  60. 有沒有人試過passport 剩下少於6個月的期限可能能順利上機和出入境新加坡呢?

    回覆刪除
  61. 我都打去Hk express問過,去日本時passport就到期要找日本領士館找證明,但以上留言說很䩼找得到領士館證明的,咁我想問,那些坐hkexpress去日本的前留言者,到底上不上到機?

    回覆刪除
  62. 領事館真係啋你都傻啦LOL. 日日咁多人都有呢個問題個個都要佢地寫咪好唔得閒XDDD 不過可以開條新財路!上面咪有人試過坐HK EXPRESS 得

    回覆刪除
  63. 2017年5月31號走, 2017年6月9號返
    護照2017年6月13號expire

    距離check-in 不足 10個工作天 (8個工作天 唔計今日)
    朝早過入境處求情 (travel 未必得)

    HK EXPRESS/入境處 是但一邊幫幫手 orz
    PS: 純粹留record

    回覆刪除
    回覆
    1. 同你差不多情況, 0甘你得唔得????
      我地中要係HONEYMOON, 希望可以PASS到,
      博完再UPDATE大家!!!

      刪除
    2. 可以更新俾大家知你成唔成功呀!!?

      刪除
    3. 我諗佢應該玩得好開心, 所以未得閒UPDATE :-D

      刪除
    4. 我係2017年5月31日匿名者,

      可以答大家, 一切都好順利,
      出入境一定冇問題, 易出易入.
      重點係AIRLINE!!! 完.

      刪除
  64. 你應該係我呢度最勁一個lol. 記住話我知最後劇情發展成點!等你

    回覆刪除
  65. 各位好,

    我明晚上機去新加坡,但現在才後知後覺,本人子女passport有效期只剩一個月,能夠入境呢?另外,本人行程是安排由新加坡乘車過境往馬來亞。我現在極度擔心此行能否入兩國國境。敬請各位回復本人。感激,感激 !

    回覆刪除
    回覆
    1. 即管睇下有冇人可以幫到你...我真係唔知

      刪除
    2. 你最後俾唔俾入境?

      刪除
    3. 請問最後點呢,我情況差唔多,求救!

      刪除
  66. 想問有冇成功入境台灣既經驗呀? 而家護照爭一個月,今次去雖然係公司關係有曬證明不過仲係好膽怯

    回覆刪除
  67. 據聞台灣好嚴. 不如你真係試下申請新護照

    回覆刪除
  68. 8月24日飛北海道,發現阿女小孩特區護照10月6日到期,唔夠14個工作天辦理,上了IATA check話ok
    希望國泰也ok
    上唔到機一定喊死

    回覆刪除
  69. 2月十一號飛清邁,但係本護照3月29號到期,我想請問下我上唔上到機?
    PS:本人搭國泰

    回覆刪除
    回覆

    1. 我9/1-14/1 一家三口去清邁,
      早兩日剛發現自己本護照有效日期至17/1/2017
      尋日我上Hkexpress 又成功Icheck in 到喎
      係米代表應該出發到?
      好緊張😭😭😭
      十萬火急😭😭😭😭

      回覆刪除
      回覆

      Jessica Wong2017年1月9日 下午4:12
      番黎話我知最後點!

      刪除
      回覆

      Chan Yee2017年1月9日 下午6:32
      順利上機,地勤小姐凈係提我番黎要整 passport

      回覆刪除
      回覆

      Jessica Wong2017年1月10日 上午11:03
      very good 啦! 快D 去換證喇 :-D

      刪除

      刪除